Slovník pojmov používaných v online marketingu
Vo svete online marketingu sa používa veľké množstvo skratiek a slov prebratých z anglického jazyka. Pre laika tak môže byť tažké sa zorientovať v odbornejších textoch, ktoré obsahujú veľké množstvo takýchto názvov. V našom slovníku online marketingových pojmov vám prinášame vysvetlenie jednotlivých slov a skratiek, ktoré vám pomôžu lepšie rozumieť takýmto podobným textom.
- Všetky
- A
- B
- C
- F
- K
- L
- M
- N
- P
- R
- S
- T
- U
- V
URL adresa
URL (uniform resource locator) je to reťazec textu, ktorý sa používa na identifikáciu umiestnenia zdroja …
tCPA
tCPA je skratka pre cieľovú cenu za akciu, čo je stratégia ponúk v službe Google Ads, …
SERP
SERP znamená stránku s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, čo je stránka, ktorú vyhľadávací nástroj zobrazí, keď …
SEO
SEO je skratka pre optimalizáciu pre vyhľadávače, čo je proces zlepšovania hodnotenia webovej stránky vo …
ROAS
ROAS alebo návratnosť výdavkov na reklamu je kľúčovou metrikou používanou v online reklame na meranie …
Rich snippets
Rich snippets sú časti dodatočných informácií, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania spolu s odkazom …
PR článok
PR články sa vydávajú médiám s cieľom oznámiť nový produkt, službu alebo udalosť alebo poskytnúť …
PPC
PPC znamená platba za kliknutie, čo je typ online reklamy, pri ktorej platíte poplatok za …
Pixel (Facebook)
Facebook pixel je kúsok kódu, ktorý môžete umiestniť na svoju webovú stránku a sledovať akcie …
Newsletter
Newsletter je typ elektronickej pošty, ktorá sa pravidelne posiela na zoznam odberateľov. Dá sa použiť …
Negative keyword / vylučujúce kľúčové slovo
V online marketingu je vylučujúce kľúčové slovo (negative keyword alebo aj nKW, prípadne -KW) také …
Langing page / vstupná stránka
Vstupná stránka (landing page) je samostatná webová stránka vytvorená špeciálne na účely marketingovej alebo reklamnej …
KPI
KPI je skratka pre kľúčový ukazovateľ výkonnosti, čo je metrika používaná na meranie výkonnosti obchodnej …
Kľúčové slovo / keyword
Kľúčové slovo (keyword alebo skrátene kw) je slovo alebo fráza, ktorá sa používa v online …
CTR
CTR je skratka pre mieru prekliknutia, čo je metrika používaná v online marketingu na meranie …
Bounce rate / miera okamžitých odchodov
Miera odchodov (bounce rate) je metrika používaná v online marketingu na meranie percenta návštevníkov webovej …
A/B testovanie
A/B testovanie, známe aj ako rozdelené testovanie, je metóda porovnávania dvoch verzií webovej stránky alebo …