SERP znamená stránku s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, čo je stránka, ktorú vyhľadávací nástroj zobrazí, keď používateľ hľadá konkrétny výraz. SERP zvyčajne obsahuje zoznam odkazov na webové stránky, ktoré vyhľadávací nástroj určil ako relevantné pre vyhľadávací dopyt, spolu s ďalšími informáciami, ako sú reklamy, obrázky a videá.
V kontexte online marketingu je SERP dôležitým hľadiskom, pretože určuje, ktoré webové stránky sa používateľom zobrazia ako odpoveď na ich vyhľadávacie dopyty. Vysoké hodnotenie v rámci SERP môže pomôcť zvýšiť návštevnosť webovej lokality, zatiaľ čo zlé hodnotenie môže obmedziť viditeľnosť a návštevnosť webovej lokality.
Existuje mnoho faktorov, ktoré môžu ovplyvniť hodnotenie webovej lokality v SERP, vrátane kvality a relevantnosti obsahu, štruktúry a navigácie webovej lokality a počtu a kvality externých odkazov smerujúcich na webovú lokalitu. Optimalizácia týchto a ďalších faktorov môže pomôcť zlepšiť hodnotenie webových stránok v SERP a priviesť na stránku viac organickej (neplatenej) návštevnosti.