Využite teraz kredit až 350 € na reklamy Google – zistiť viac

Zvyšovanie relevancie platenej reklamy na Google

Relevancia reklamy

Čím viac je kľúčové slovo prepojené s reklamou (inzerátom), tým lepšie. To znamená, že ak chceme, aby sa inzerát zobrazoval na kľúčové slovo „skok z lietadla“, mal by inzerát toto kľúčové slovo obsahovať minimálne v nadpise. Slabá relevancia reklamy sa často objaví, keď reklamu vytváral menej skúsený „PPCčkár“, prípadne ak sú reklamy kopírované z jednej kampane do druhej, bez starostlivej úpravy kľúčových slov (resp. vylučujúcich kľúčových slov). Preto je dôležité, aby ste mali vo svojom Adwords (Sklik) účte čo najlogickejšie triedenie kampaní, zostáv a inzerátov tak, aby obsahovali čo najužšie zacielenie.

TIPY:

Uistite sa, že pre inzerát sú použité čo najrelevantnejšie (a tiež najvyhľadávanejšie) kľúčové slová. Príklad:

Máme inzerát na krmivá pre psov. Tu je vhodné použiť napríklad kľúčové slovo krmivo pre psov/ krmivá pre psov. Na vstupnej stránke potom užívateľ nájde menu, kde si vyberie, či chce napríklad konzervy, granule atď. Pokiaľ by sme ale zvolili ako kľúčové slovo aj granule pre psov, už to nie je pre inzerát relevantné. Prečo? Pretože sa používateľ jedným kliknutím nedostane tam kam chce. Pre kľúčové slová ako napríklad granule pre psy, konzervy pre psy atď. je vhodné vytvárať samostatné zostavy:

A to isté pre konzervy a ďalšie „podkategórie“. Kľúčové je, aby používateľ čo najrýchlejšie našiel presne to, čo hľadá.

Nezabudnite na vylučujúce kľúčové slová. Ak sa vaša reklama objaví aj na kľúčové slovo, s ktorým nesúvisí, nikto na ňu neklikne. To Vám bude znižovať nielen CTR, ale aj skóre kvality. Preto je dobré pracovať nielen s vylučujúcimi kľúčovými slovami, ale aj s rôznymi typmi zhody.

VSTUPNÁ STRÁNKA (landing page)

Stránka, na ktorú sa používateľ dostane z reklamy, je veľmi dôležitá. Nie nadarmo sa hovorí, že na prvý dojem je iba jedna šanca. To platí aj pre relevantnosť vstupnej stránky, ktorá by mala obsahovať to, čo používateľ vyhľadával. Pokiaľ vyhľadal „kvapôčky pre mačky“, ale cez inzerát sa dostane len na všeobecnú kategóriu „krmivá pre mačky“ nie je to správne (pozri Tip 1). Stránka by teda mala obsahovať napríklad presne ten produkt alebo službu, ktorú vyhľadal. Pokiaľ ale samotný inzerát smeruje na všeobecnú vstupnú stránku, mala by byť čo neprehľadnejšia s relevantným menu a kategóriami. Pokiaľ užívateľ do pár sekúnd nenájde na webe to, čo chce, z webu jednoducho odíde.

Pokiaľ stránka obsahuje formulár alebo súbory na stiahnutie, malo by byť pre užívateľa jasné, čo sa stane, ak klikne na tlačidlo „Odoslať formulár“ alebo „Stiahnuť“ a pod.

Obsah článku

Další články

KPI

KPI je skratka pre kľúčový ukazovateľ výkonnosti, čo je metrika používaná na meranie výkonnosti obchodnej

Číst více »
Naše služby

Rýchly kontakt

Spojte sa s nami! Radi zodpovieme Vaše otázky a poskytneme ďalšie informácie.

Chcete info hneď? Zavolajte mi!

Ing. Kamila Ambrošová
+421 911 278 009
ambrosova@ajas.sk