Využite teraz kredit až 350 € na reklamy Google – zistiť viac

Potrebujete nové webové stránky? Časť I. – ako vybrať dodávateľa a redakčný systém

Výber dodávateľa

Asi najkritickejším bodom pri tvorbe nového webu alebo redizajnu toho starého je výber správneho dodávateľa. Už neraz sme sa stretli s klientmi, s ktorými ich predchádzajúci dodávateľ webového riešenia prestal plniť zadanie, nedodáva na čas prácu alebo jednoducho vôbec nekomunikuje. V takom prípade môže nastať pomerne veľký problém, ktorý môže viesť až k tomu, že bude nutné celý web vytvárať znova úplne od základu. Doporučujeme teda vybraného dodávateľa najskôr preveriť. Má zverejnené referencie svojich prác? Skvelé – kontaktujte dvoch alebo troch jeho klientov a preverte si, ako sú s ním spokojní. Dodáva prácu na čas? Ako komunikuje? Vyskytli sa počas spolupráce nejaké problémy?

Referencie potenciálneho dodávateľa sú dôležité aj z pohľadu designu. Stotožňujete sa s jeho prácami? Páči sa vám štýl a celkový vzhľad referenčných stránok? Dôležitou súčasťou „kontroly“ referencií by mala byť aj samotná funkčnosť webov – skontrolujte napríklad, či sú weby optimalizované pre mobily (pozri bod nižšie), či správne fungujú dôležité prvky webu (ako napr. rôzne kalkulačky, tlačidlá atď.), ale aj či je web zabezpečený protokolom HTTPS (v adresnom riadku – zelený zámok, bezpečný web a pred adresou HTTPS nie len HTTP)

Pri výbere a porovnávaní rôznych dodávateľov určite narazíte aj na cenu za samotnú tvorbu webu. Nie vždy platí drahšie = kvalitnejšie a ani naopak to nemusí byť pravda. V tomto prípade záleží aj na Vašich očakávaniach a požiadavkách od webu. Pokiaľ to má byť jednoduchá online „vizitka“ s pár údajmi a kontaktným formulárom, nemá zmysel za web utrácať 5 tisíc – a tým pádom ani vyberať firmu, ktorá sa špecializuje na veľké a komplexné webové projekty. Naopak, ak potrebujete eshop, v ktorom chcete predávať tisíce produktov v stovkách kategóriách do niekoľkých krajín sveta, budete potrebovať profesionálne riešenie postavené na robustnom systéme. Avšak v takom prípade už musíte počítať s investíciou rádovo od 500 tisíc Sk vyššie. Je dobré teda na začiatku pred výberom dodávateľa zvážiť, aká je náročnosť projektu ktorý chceme realizovať a tiež podľa toho vybrať dodávateľa – aby sme neprecenili schopnosti dodávateľa alebo naopak nevybrali „príliš profi“ firmu na jednoduchý web, tzv. aby sme nešli s kanónom na muchu.

Výber redakčného systému

Dôležitým aspektom DLHODOBO úspešného online projektu je výber správneho redakčného systému. Online projekt (či už sa jedná o eshop alebo nie) môže aj za relatívne krátku dobu fungovania dostať do takého štádia, že zvolený redakčný systém jednoducho nebude schopný pokryť požiadavky. Alebo naopak – príliš uzavretý CMS systém na mieru môže byť zbytočne drahý a náročný na ďalšie aktualizácie a zmeny, ktoré by naopak v open source systéme zabrali pár minút.

Pri výbere redakčného systému si treba uvedomiť aj závislosť na dodávateľovi. Pokiaľ sa jedná o riešenie na mieru, ktoré je od základov alebo z väčšej časti vytvorené priamo dodávateľom webu, môže vzniknúť problém – ak sa v budúcnosti rozhodnete, že chcete dodávateľa z akéhokoľvek dôvodu zmeniť, môže nastať situácia, že budete web budovať takmer odznova . Naopak pri open source systémoch, ako je napríklad WordPress, máte záruku, že aj v prípade zmeny dodávateľa bude možné web ďalej upravovať a rozvíjať. Tento CMS systém používa po celom svete viac ako 455 miliónov webových stránok a tým pádom je aj veľké množstvo firiem a jednotlivcov, ktorí dokážu s WordPress ďalej pracovať.

Obsah článku

Další články

PPC

PPC znamená platba za kliknutie, čo je typ online reklamy, pri ktorej platíte poplatok za

Číst více »

KPI

KPI je skratka pre kľúčový ukazovateľ výkonnosti, čo je metrika používaná na meranie výkonnosti obchodnej

Číst více »
Naše služby

Rýchly kontakt

Spojte sa s nami! Radi zodpovieme Vaše otázky a poskytneme ďalšie informácie.

Chcete info hneď? Zavolajte mi!