Využite teraz kredit až 350 € na reklamy Google – zistiť viac

Podpora predaja na e-shope

Prečo robiť podporu predaja a čo to vlastne je?

Podporu predaja je možné definovať ako odovzdanie informácií od predajcu k zákazníkovi takým spôsobom, aby zákazník skutočne zrealizoval nákup. Podpora predaja je vždy uplatňovaná priamo pri samotnom nákupe (alebo lepšie povedané pri rozhodovacom procese).

Cieľom je vždy zvýšenie predaja a uskutočnenie samotného obchodu. Predstavíme si niekoľko foriem podpory predaja, ktoré stále nie sú bežnou praxou v mnohých e-shopoch.

Cross – selling

Cross – selling má prinútiť zákazníka k nákupu produktu, ktorý priamo súvisí s tovarom, ktorý už zakúpil, alebo ho napríklad práve vložil do košíka. Táto technika sa hodí najmä pre produkty typu elektronika, domáce spotrebiče, audio a video technika a iné. Našťastie mnoho moderných platforiem pre e-shopy dnes už bežne ponúka túto funkciu, a je teda možné „cross – selling“ efektívne využívať.

Príklad: Zákazník na e-shope práve vložil do košíka umývačku riadu. Následne sa mu objaví zoznam produktov (s nadpisom napríklad: Nezabudli ste na niečo?) v ktorom sa budú nachádzať tablety do umývačky, čistič umývačiek riadu, hadice na pripojenie k rozvodom vody a podobne.

Diskusia k produktom

Dvojsečná zbraň, ktorá môže výrazne pomôcť rozhodnúť sa, že zákazník daný produkt zakúpi, ale môže aj odradiť. Pre užívateľov je recenzia od skutočného človeka, ktorý už produkt zakúpil a má s ním skúsenosti, oveľa dôveryhodnejší ako napríklad popis produktu od prevádzkovateľa e-shopu. Pozitívne recenzie v diskusii môže teda veľa ľudí podnietiť k nákupu. Naopak negatívnu skúsenosť oveľa viac zákazníkov od nákupu odradí. V prípade, že sa rozhodnete použiť diskusiu k produktom, dôrazné odporúčame následne tieto diskusie moderovať a sledovať.
Diskusia k produktom môže tiež pomôcť prevádzkovateľom e-shopov na získanie informácií o produktoch, ktoré je možné vypozorovať až jeho používaním a tieto informácie následne napríklad zaradiť do popisu k produktu.

Porovnávanie produktov

Porovnanie vlastností produktov tiež patrí medzi metódy podpory predaja. Zákazníkovi je umožnené efektívne a pohodlne porovnať vlastnosti 2 alebo aj viac produktov, medzi ktorými sa rozhoduje a tým uľahčiť dokončenie nákupu. Často sa dokonca zákazník rozhodne pre drahší produkt, pretože sú jeho vlastnosti lepšie. Porovnávať je možné mnoho hodnôt, alebo parametrov, ktoré dané produkty majú: cena, výkon, hmotnosť, kapacita a mnoho iného.

Obsah článku

Další články
Naše služby

Rýchly kontakt

Spojte sa s nami! Radi zodpovieme Vaše otázky a poskytneme ďalšie informácie.

Chcete info hneď? Zavolajte mi!